|
Rozpis hodín a prestávok na našej škole platný v šk.r.
2011/12
|
1. hodina | 7.50
- 8.35 |
1. prestávka | 8.35
- 8.45 |
2. hodina | 8.45
- 9.30 |
2. prestávka - desiatová | 9.30
- 9.45 |
3. hodina | 9.45
- 10.30 |
3. prestávka - veľká | 10.30
- 10.45 |
4. hodina | 10.45
- 11.30 |
4. prestávka | 11.30
- 11.40 |
5. hodina | 11.40
- 12.25 |
5. prestávka | 12.25
- 12.35 |
6. hodina | 12.35
- 13.20 |
6. prestávka - OBED | 13.20
- 13.50 |
7. hodina | 13.50
- 14.35 |
||
Krúžky
|
13.50
- 15.50 |
Rozvrh tried
|
Sady zošitov pre jednotlivé
ročníky |
číslo zošita |
1.roč. |
2.roč. |
3.roč. |
4.roč. |
5.roč. |
6.roč. |
7.- 9.roč. |
511 |
8 |
|
|
|
|
|
|
5110 |
|
2 |
|
|
|
|
|
512 |
|
11 |
|
|
|
|
|
513 |
5 |
5 |
5 |
|
|
|
|
520 |
|
2 |
1 |
|
|||
523 |
|
|
15 |
12 |
|
|
|
524 |
|
|
|
5 |
8 |
10 |
9 |
540 |
|
|
|
|
1 |
3 |
3 |
544 |
|
|
|
1 |
10 |
9 |
11 |
420 |
1 |
|
1 |
1 |
|
|
|
424 |
|
|
|
|
1 |
1 |
1 |
440 |
|
|
|
|
3 |
4 |
3 |
444 |
|
|
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
624 |
|
1 |
1 |
1 |
|
|
|
644 |
1 |
|
|
|
|
||
notový zošit |
|
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Rada rodičov
2011/12 |
Na triednych schôdzkach na 1. triednom rodičovskom združení si rodičia zvolili týchto triednych dôverníkov:
Trieda |
Meno |
1.A |
Katarína Macháčová |
1.B |
Ing. Adriana Gašparíková |
2.A |
Žaneta Strapatá |
3.A |
Martina Pätnická |
4.A |
Slávka Novotná |
5.A |
Ing. Slávka Čameková |
5.B |
Zuzana Černá |
6.A |
Eva Vrbová |
7.A |
Katarína Macháčová |
8.A |
Katarína Likavčanová |
9.A |
Anna Pavlechová |
Dve percentá z dane z príjmov
FO a PO |
Rok |
Suma |
2010 |
1 912,66
€ |
2009 |
1 839,67
€ |
2008 |
4 500,
58 € |
2007 |
71 018
Sk |
2006 |
50 515
Sk |
2005 |
75 174
Sk |
2004 |
34.161,27
Sk |
Výsledok hospodárenia RZ |
Šk.rok 2010/11
Príjmy v r. 2010/11: | |
Prevod z pokladne zo šk.r. 2009/10 | 0 € |
Zostatok na bankovom účte k 31.8.2010 | 5 136,36 € |
Príspevok od rodičov za šk.rok 2010/11 | 1 504,00 € |
Vklad ZŠ - zberové akcie | 490,00 € |
Príjem z Fašiangového školského plesu | 9 561,88 € |
Príjem z 2 % z dane z príjmov FO a PO | 1 912,66 € |
Úroky | 1,98 € |
Spolu | 18 606,88 € |
Výdavky v r. 2010/11: | |
Fašiangový školský ples | 4 294,71 € |
Mikulášske balíčky pre žiakov | 245,40 € |
Cestovné, štartovné, občerstvenie - súťaže | 865,47 € |
Poštovné | 1,00 € |
Poplatok notárska zápisnica | 54,25 € |
Darovacia zmluva OZ TIB | 375,40 € |
Nákup interiérových dverí do novej školy | 3 972,04 € |
Zariadenie do PC učebne | 1 070,30 € |
Žalúzie do učební | 944,09 € |
Kvety - Deň učiteľov (Podolie, Strání) | 156,02 € |
Knižné odmeny na konci šk. roka | 157,91 € |
Iné odmeny | 120,67 € |
Bankové poplatky | 50,90 € |
Spolu výdavky | 12 308,16 € |
Rozdiel medzi príjmami a výdavkami | +6 298,72 € |
Ostatok v pokladni k 31.8.2011 | 247,12 € |
Ostatok na účte k 31.8.2011 | +6
051,60 € |
Šk.rok 2009/10
Príjmy v r. 2009/10: | |
Prevod z pokladne zo šk.r. 2008/09 | 242,74 € |
Zostatok na bankovom účte k 31.8.2009 | 8 515,49 € |
Príspevok od rodičov za šk.rok 2009/10 | 1 576,00 € |
Príjem z Fašiangového školského plesu | 9 017,13 € |
Príjem z 2 % z dane z príjmov FO a PO | 1 839,67 € |
Úroky | 5,23 € |
Spolu | 21 196,26 € |
Výdavky v r. 2009/10: | |
Fašiangový školský ples | 4 319,54 € |
Vianočné balíčky pre žiakov | 356,47 € |
Cestovné, štartovné žiakov, občerstvenie - súťaže | 382,75 € |
Výdavky spojené s registráciou | 49,50 € |
Poplatok Slov.rade RZ | 40,13 € |
Poplatok za zverejnenie v obchodnom vestníku | 3,31 € |
Spolufinancovanie projektu v MŠ (biczkle, odrážadlo) | 170 € |
Paplóny a podušky do MŠ | 675,30 € |
Šatňové skrinky do ZŠ - 220 ks | 9 290,33 € |
Kvety - Deň matiek, Deň učiteľov | 94,10 € |
Knižné odmeny na konci šk. roka | 264,20 € |
Bankové poplatky | 53,70 € |
Spolu výdavky | 16 059,90 € |
Rozdiel medzi príjmami a výdavkami | +5 136,36 € |
Ostatok v pokladni k 31.8.2010 | 0 € |
Ostatok na účte | +5
136,36 € |
Šk.rok 2008/09
Príjmy v r. 2008/09: | ||
Prevod z pokladne zo šk.r. 2007/08 |
6,47€ |
195 Sk |
Zostatok na bankovom účte k 31.8.2008 |
3 265,87€ |
98 388 Sk |
Príspevok od rodičov za šk.rok 2008/09 |
1 643,10€ |
49 500 Sk |
Príjem z Fašiangového školského plesu |
8 292,95€ |
249 833 Sk |
Príjem z 2 % z dane z príjmov FO a PO |
4 500,58€ |
135 584 Sk |
Spolu |
17 708,97€ |
533 500 Sk |
Výdavky v r. 2008/09: | ||
Fašiangový školský ples |
4 035,45€ |
121 572 Sk |
Vianočné balíčky pre žiakov |
308,99€ |
9 309 Sk |
Cestovné, štartovné žiakov, občerstvenie - súťaže, knižné odmeny |
995,67€ |
29 996 Sk |
Výdavky spojené s registráciou |
46,47€ |
1 400 Sk |
Poplatok Slov.rade RZ |
37,64€ |
1 134 Sk |
Nákup interaktívnej tabule |
3 526,52€ |
106 240 Sk |
Spolu výdavky |
8 950,74€ |
269 650 Sk |
Rozdiel medzi príjmami a výdavkami |
+8 758,23€ |
+263 850 Sk |
Ostatok v pokladni k 31.8.2009 |
242,74€ |
7 313 Sk |
Ostatok na účte |
8 515,49€ |
256 538 Sk |
Šk.rok 2007/08
Príjmy v r. 2006/07: | |
Prevod z pokladne zo šk.r. 2006/07 | 7 000 Sk |
Zostatok na bankovom účte zo šk.roku 2006/07 | 163 874,97 Sk |
Príspevok od rodičov za šk.rok 2007/08 | 55 500 Sk |
Zisk z Fašiangového školského plesu | 104 430 Sk |
Príjem z 2 % z dane z príjmov FO a PO | 71 018 Sk |
Spolu | 401 822,97 Sk |
Výdavky v r. 2007/08: | |
Nábytok do dvoch tried (prváci, výtvarná trieda) | 253 082,70 Sk |
Vianočné balíčky pre žiakov | 9 639,50Sk |
Cestovné, štartovné žiakov, občerstvenie - súťaže, knižné odmeny | 35 261 Sk |
Iné výdavky | 5 452,32 Sk |
Spolu | 303 435,52 Sk |
Ostatok v pokladni | 0 Sk |
Ostatok na účte | 98 387,45 Sk |
Šk.rok 2006/07
Príjmy v r. 2006/07: | |
Prevod z pokladne zo šk.r. 2005/06 | 12 741 Sk |
Zostatok na bankovom účte zo šk.roku 2005/06 | 66 852 Sk |
Príspevok od rodičov za šk.rok 2006/07 | 55 050 Sk |
Zisk z Fašiangového školského plesu | 75 000 Sk |
Príjem z 2 % z dane z príjmov FO a PO | 50 515 Sk |
Spolu | 260 158 Sk |
Výdavky v r. 2006/07: | |
Knižné a iné odmeny pre žiakov | 12 670 Sk |
Vianočné balíčky pre žiakov | 6 998 Sk |
Cestovné, štartovné žiakov, občerstvenie - súťaže | 13 423 Sk |
Notárska zápisnica pri registrácii | 1 892 Sk |
Lepenie linolea v MŠ a ZŠ | 5 300 Sk |
Iné (výdavky k plesu,...) | 5 586 Sk |
Elektroinštalácia do novej prírodovednej učebne | 41 220 Sk |
Spolu | 87 089 Sk |
Ostatok v pokladni | 9 170 Sk |
Ostatok na účte | 163 899 Sk |
Šk.rok 2005/06
Príjmy v r. 2005/06: | |
Prevod z pokladne zo šk.r. 2004/05 | 3 610 Sk |
Zostatok na bankovom účte zo šk.roku 2004/05 | 60 006 Sk |
Príspevok od rodičov za šk.rok 2005/06 | 55 800 Sk |
Zisk z Fašiangového školského plesu | 54 360 Sk |
Príjem z 2 % z dane z príjmov FO a PO | 75 174 Sk |
Spolu | 248 950 Sk |
Výdavky v r. 2005/06: | |
Knižné a iné odmeny pre žiakov | 11 628 Sk |
Vianočné balíčky pre žiakov | 5 594 Sk |
Cestovné, štartovné žiakov - súťaže | 6 972 Sk |
Poistenie detí - úrazy | 8 610 Sk |
Ceny a autobus na Deň detí | 3 906 Sk |
Nábytok do novej prírodovednej učebne | 122 460 Sk |
Iné | 10 187,45 Sk |
Spolu | 169 357,45 Sk |
Ostatok | 79 592,55 Sk |
Šk.rok 2004/05
Príjmy v r. 2004/05: | |
Prevod z pokladne v šk.r. 2003/04 | 4 000, - Sk |
Zostatok na bankovom účte zo šk.roku 2003/04 | 541, - Sk |
Príspevok od rodičov za šk.rok 2004/05 | 59 250, - Sk |
Zisk z Fašiangového školského plesu | 49 583, - Sk |
Príjem z 2 % z dane z príjmov FO a PO | 34 161,27Sk |
Spolu | 147 535,27Sk |
Výdavky v r. 2004/05: | |
Knižné a iné odmeny pre žiakov | 8 573, - Sk |
Vianočné balíčky pre žiakov a sladkosti na MDD | 7 231,50Sk |
Príspevok od rodičov na lyžiarsky zájazd | 4 000, - Sk |
Stoličky do počítačovej triedy a kancelárie | 15 450, - Sk |
Kopírka a toner | 15 589, - Sk |
Vozík pod dataprojektor | 4 974, - Sk |
Ozvučovacia technika | 5 919, - Sk |
Elektrické ohrievače | 4 020, - Sk |
Poplatky na súťaže, štartovné, cestovné | 5 911,- Sk |
Iné | 12 250,82Sk |
Spolu | 83 918,32Sk |
Ostatok | 63 616,95Sk |
Prvé plenárne a triedne RZ
|
- konalo sa po prvýkrát v školskej jedálni dňa 26.septembra 2011
- zúčastnilo sa 64 % rodičov (140 z 219)
- po plenárnom RZ prebehli triedne RZ, kde sa volili triedni dôverníci a podrobne triedni učitelia rozobrali s rodičmi platný školský poriadokProgram:
- Otvorenie - Ing. Katka Likavčanová
- Príhovor riaditeľky školy - RNDr. Janka Schreiberová (zhodnotenie šk.r. 2010/11, čo nás čaká v šk.r. 2011/12) - viď prezentácia (otvorí sa do nového okna ako súbor .pdf)
- Zhodnotenie činnosti za šk r. 2010/11 - Ing. Katka Likavčanová
- Hospodárenie za šk. r. 2010/11 - Ing. Katka Likavčanová - viď prezentácia (otvorí sa do nového okna ako súbor .pdf)
- Plán činnosti na šk.rok 2011/12 - Ing. Katka Likavčanová
- Diskusia
- Návrh na uznesenie
- Záver
Uznesenie:
1. Plenárna schôdza RZ pri ZŠ s MŠ Podolie ukladá:
- predsedovi Rady rodičov, aby vykonal potrebné úkony k vykonaniu registrácie u notára ako poberateľa 2% daní z príjmov FO a PO
2. Plenárna schôdza RZ pri ZŠ s MŠ Podolie schvaľuje:
- výšku rodičovského príspevku pre r. 2011/12 v sume 8,- € na žiaka.
Uznesenie bolo prijaté, nik nehlasoval proti, ani sa nezdržal hlasovania.
Rada školy |
Voľby do Rady školy prebehli medzi pracovníkmi ZŠ a MŠ dňa 7.4.2008 a medzi
rodičmi na rodičovsých združeniach dňa 21.4.2008. Obecné zastupiteľstvo delegovalo
dvoch zástupcov OZ do RŠ na svojom zasadaní dňa 21.4.2008. Ustanovujúca schôdza
novej škoskej rady sa konala 29.4.2008. Za predsedu RŠ bola zvolená Anna
Pavlechová a podpredsedom sa stala Mgr. Dorota Kiková.
Od 1.9.2008 do Rady školy pribudli ďalší dvaja členovia delegovaní za zriaďovateľa školy - poslanci Mgr. Peter Čechvala a Vlasta Masárová (v zmysle zákona 245/2008 Z.z. a zmeny § 25 ods.5 zákona 593/2003 Z.z.). Neskôr po voľbách do OZ bola p. Vlasta Masárová nahradená poslancom Dušanom Hanicom.
Meno, priezvisko | Za koho |
Anna Pavlechová - predseda | za rodičov ZŠ |
Mgr. Dorota Kiková - podpredseda | za ped.pracovníkov ZŠ |
Mária Ščepková | za ped.pracovníkov MŠ |
Anna Čechvalová | za nepedagogických pracovníkov ZŠ s MŠ |
Katarína Macháčová | za rodičov ZŠ |
Katarína Červeňanská | za rodičov ZŠ |
Mariana Hrušovská | za rodičov MŠ |
Mgr. Lenka Bulková | za obecné zastupiteľstvo |
JUDr. Peter Burza | za obecné zastupiteľstvo |
Mgr. Peter Čechvala | za obecné zastupiteľstvo |
Dušan Hanic | za obecné zastupiteľstvo |
Internetová žiacka
knižka |
Dôležité pre
rodičov... |
Výňatky zo školského
poriadku, o ktorých má vedieť rodič:
V celom areáli školy platí prísny zákaz vozenia
sa na bicykloch, motorových kolobežkách, kolieskových korčuliach, babetách alebo
motorkách. Ak žiak príde do školy na týchto zariadeniach, prejde s nimi pešo
po areáli a odloží ich na určené miesto. Škola nezodpovedá za ich krádež alebo
poškodenie.
Ak žiak vymešká v priebehu polroka 120 a viac vyučovacích hodín (ospravedlnené aj neospravedlnené spolu), bude musieť vykonať komisionálnu skúšku, ak tak rozhodne riaditeľ školy po prerokovaní v pedagogickej rade.
Žiacka knižka - tak ako učebnice - je majetkom školy. Ak ju žiak stratí, nahlási to svojmu triednemu učiteľovi, ktorý mu na podpis vydá novú -1x zdarma. Pri každej ďalšej strate triedny učiteľ novú ŽK vydá len na základe písomnej žiadosti rodičov za finančnú úhradu: 2.ŽK/2€ 3.ŽK/4 €
Ak sa žiakovi stane počas vyučovania, prestávky alebo školskej akcie úraz, okamžite to oznámi učiteľovi na vyučovacej hodine alebo dozorkonajúcemu učiteľovi, ktorý úraz prešetrí a spíše hneď v ten deň záznam o úraze. Oneskorené nahlásenie úrazu v nasledujúcich dňoch po dni úrazu škola nebude považovať za školský úraz.
Ak má žiak svoj mobil v škole, tento je po celý deň (vyučovanie i prestávky) vypnutý. Použiť mobil môže len so súhlasom vyučujúceho, a to ako pomôcku (stopky, kalkulačka). V prípade porušenia tohto pravidla je vyučujúci oprávnený mobil žiakovi odobrať, odovzdá ho do riaditeľne, kde si ho môže prevziať l e n zákonný zástupca žiaka. Ak rodičia potrebujú s dieťaťom komunikovať telefonicky, použijú telefonický kontakt do školy: riaditeľka školy: 74 084 12, zástupkyňa riaditeľky školy pre ZŠ: 74 084 13, sekretariát: 74 084 11 alebo 77 94 104 alebo na školský mobil 0911961480. V prípade, že žiak potrebuje z vážnych príčin mobil použiť, osloví cez prestávku dozorkonajúceho učiteľa a na chodbe pri ňom si hovor vybaví.
Podľa zákona č. 214/2009 Z. z. o ochrane pred zneužívaním alkoholických nápojov platného od 4.6.2009 maloleté osoby do 15 rokov majú zakázané zdržiavať sa bez dozoru svojich zákonných zástupcov po 21.00 hodine na verejne prístupných miestach, v ktorých sa podávajú alkoholické nápoje (pokuta 33 eur). Učitelia a riaditelia škôl majú oznamovaciu povinnosť nahlásiť obci popíjanie neplnoletých. Maloleté osoby do 15 rokov a mladistvé do 18 rokov nesmú požívať alkoholické nápoje alebo iné návykové látky a sú povinné podrobiť sa orientačnej dychovej skúške alebo orientačnému vyšetreniu testovacím prístrojom na zistenie omamných alebo psychotropných látok.
Do budovy školy vstupujú žiaci zadnými vchodmi
ráno najskôr o 7,00 hod., najneskôr o 7,45 hod. Začiatok vyučovania je stanovený
na 7,50 hod.
Ak žiak čaká na vyučovanie na školskom dvore, škola nezodpovedá za bezpečnosť
žiakov počas čakania. Dozor sa vykonáva na chodbe, preto je žiak povinný hneď
po vstupe do areálu vojsť do budovy.
Ospravedlnenia žiakov rodičmi a lekárom
1. Ak sa žiak nemôže zúčastniť na výchove a vzdelávaní v škole alebo v školskom
zariadení, jeho zákonný zástupca je povinný oznámiť škole bez zbytočného odkladu
príčinu jeho neprítomnosti a to
2. Neprítomnosť maloletého žiaka, ktorá trvá najviac tri po sebe nasledujúce
vyučovacie dni, ospravedlňuje jeho zákonný zástupca; v odôvodnených alebo výnimočných
prípadoch škola môže vyžadovať lekárske potvrdenie o chorobe žiaka alebo iný
doklad potvrdzujúci odôvodnenosť jeho neprítomnosti, najmä ak ide o častú neprítomnosť
žiaka v škole. 3x za polrok
3. Ak neprítomnosť žiaka z dôvodu ochorenia trvá dlhšie ako tri po sebe nasledujúce
vyučovacie dni, predloží žiak alebo jeho zákonný zástupca potvrdenie od lekára.
4. Neprítomnosť žiaka v škole ospravedlní zákonný zástupca písomne do troch
dní po nástupe žiaka do školy po absencii. Ak žiak nepredloží ospravedlnenie
v tomto termíne, považuje sa neprítomnosť žiaka za neospravedlnenú.
5. Ak bol žiak neospravedlnene neprítomný za šk.polrok na jednej až
štyroch vyučovacích hodinách, udelí žiakovi pokarhanie
triedny učiteľ.
6. Ak bol žiak neospravedlnene neprítomný za šk.polrok na viac ako 4
vyučovacích hodinách, udelí žiakovi pokarhanie
riaditeľ školy. RŠ oznámi túto skutočnosť rodičom školy a pozve
ich na pohovor, z ktorého sa vyhotoví zápis.
7. Ak bol žiak neospravedlnene neprítomný za šk.polrok opakovane na
viac ako 4 vyučovacích hodinách alebo viac ako 2 vyučovacie dni, udelí
žiakovi riaditeľ školy zníženú známku zo správania.
RŠ oznámi túto skutočnosť rodičom školy a pozve ich na pohovor, z ktorého sa
vyhotoví zápis.
8. Neospravedlnenú neúčasť žiaka na vyučovaní trvajúcu viac ako 15 hodín v mesiaci
oznámi riaditeľ školy obecnému úradu, kde má zákonný zástupca dieťaťa trvalý
pobyt, pretože sa to podľa platných zákonov považuje za zanedbávanie povinnej
školskej dochádzky.
9. Ak rodič potrebuje uvoľniť žiaka zo závažných rodinných dôvodov z vyučovania
na jeden deň, požiada o to písomne triedneho učiteľa. Ak rodič potrebuje uvoľniť
žiaka zo závažných rodinných dôvodov z vyučovania na 2 a viac dní, požiada o
to písomne riaditeľa školy, v oboch prípadoch najmenej 2 dni vopred.
Výchovné opatrenia
Za nedodržanie školského poriadku môže vedenie školy uložiť žiakovi tieto opatrenia
vo výchove:
1. Zápis
do triednej knihy a žiackej knižky - dostane žiak za nasledovné
porušenie školského poriadku:
2. Pokarhanie od triedneho učiteľa pred celou triedou - dostane žiak za nasledovné porušenie školského poriadku:
3. Pokarhanie od riaditeľa školy pred zhromaždením žiakov školy - dostane žiak za nasledovné porušenie školského poriadku:
4. Znížená známka zo správania
5. Okamžité vylúčenie žiaka z výchovy a vzdelávania
Ak žiak svojim správaním a agresivitou ohrozuje bezpečnosť a zdravie ostatných žiakov, ostatných účastníkov výchovy a vzdelávania alebo narúša výchovu a vzdelávanie do takej miery, že znemožňuje ostatným účastníkom výchovy a vzdelávania vzdelávanie, riaditeľ školy môže použiť ochranné opatrenie, ktorým je okamžité vylúčenie žiaka z výchovy a vzdelávania umiestnením žiaka do samostatnej miestnosti za prítomnosti pedagogického zamestnanca. Riaditeľ školy bezodkladne privolá
a) zákonného zástupcu,
b) zdravotnú pomoc,
c) Policajný zbor.
Ochranné opatrenie slúži na upokojenie žiaka. O dôvodoch a priebehu ochranného opatrenia vyhotoví riaditeľ školy písomný záznam. (v súlade s §.58 ods. 3 a 4 školského zákona 245/2008)
Pochvaly a výchovné opatrenia schvaľuje pedagogická rada školy.
Výchovné poradenstvo |
Výchovným poradcom na našej škole je Mgr. Daniela Rosinská.
Konzultačné hodiny: každý štvrtok v čase od 8.00 do 10.00.
Prezrite si prezentáciu o tom, v čom môžeme rodičom na škole pomôcť. Kliknite tu a spustí sa v novom okne prezentácia vo formáte .pdf.
Štúdium na osemročných gymnáziách
Informácie o podávaní prihlášok nájdete v časti Voľba povolania.
Komu sú určené osemročné gymnáziá?
Sú určené nadaným žiakom a výrazným študijným typom, ktorí učenie na I. stupni
ZŠ zvládajú bez problémov a dosahujú výborné výsledky. „Oficiálna" predstava
ministerstva školstva je taká, že by v OG malo študovať približne 5 % príslušného
populačného ročníka. Inými slovami z 30-člennej triedy štvrtákov by do OG mali
odísť v priemere 1 – 2 žiaci.
Aké predpoklady by mal spĺňať štvrták, ktorý chce študovať v osemročnom gymnáziu?
• mal by byť intelektuálne zvedavý, zaujímať sa o svet okolo seba, o to, ako
veci fungujú,
• mal by to byť študijný typ, ktorému nerobí problém prečítať si nejaký „odborný"
či učebnicový text, porozumieť mu, pochopiť nové pojmy, ktoré sa v ňom vyskytujú,
byť schopný svojimi slovami ho zreprodukovať a sformulovať jeho hlavnú myšlienku,
• mal
• mal by mať bohatú slovnú zásobu,
• mal by sa bez problémov učiť cudzie jazyky,
• mal by mať dokonale zvládnuté učivo I. stupňa ZŠ (t. j. ovládať pravopis,
rád, často a dobre čítať, a to s porozumením
Aké sú výhody a nevýhody štúdia v osemročnom gymnáziu? V čom sa líši od ZŠ?
Nie je ľahké posudzovať výhody a nevýhody štúdia v OG, pretože hodnotenie môže
byť subjektívne. To, čo niektorí rodičia (a odborníci) považujú za výhodu, považujú
iní naopak za nevýhodu. Koniec koncov, aj samotná myšlienka OG je odborníkmi
vnímaná rozporuplne: v niektorých krajinách je obhajovaná a podporovaná, v iných
je kritizovaná. Niekde sa existujúce OG dokonca postupne rušia pre ich údajné
negatívne dopady na žiakov a na spoločnosť ako takú.
Základné charakteristiky štúdia v OG a rozdiely oproti ZŠ sú zhruba takéto:
Celoplošné testovanie žiakov 9. ročníka
Celoplošné testovanie žiakov 9. ročníka ZŠ je organizované Štátnym pedagogickým ústavom a MŠ. Hoci vyvíjame maximálne úsilie, aby všetky informácie boli aktuálne a správne, smerodajné by pre vás mali byť informácie uverejnené na stránkach Štátneho pedagogického ústavu a Ministerstva školstva SR.
Základné informácie:
1. Koho sa týka Celoštátne testovanie 9. ročníka?
2. Kedy sa uskutoční testovanie?
3. Z čoho budú žiaci testovaní?
4. Ako bude prebiehať samotné testovanie?
5. Kedy sa žiaci a školy dozvedia výsledky?
6. Aký vplyv majú výsledky Testovania 9 na prijatie žiaka na SŠ?
1. Koho sa týka Celoštátne testovanie ?
Testovanie sa týka všetkých žiakov 9. ročníka na základných školách a špeciálnych
základných školách v SR s vyučovacím jazykom slovenským, maďarským a ukrajinským.
Testovanie sa týka aj žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami
(ŠVVP), okrem žiakov s mentálnym postihnutím. Testovaním sa získavajú objektívne
informácie o vedomostnej úrovni a osvojených kompetenciách žiakov ZŠ. Okrem
úloh zameraných na overenie vedomostí a zručností z matematiky a vyučovacieho
jazyka testovaní žiaci riešia úlohy na zistenie úrovne matematickej gramotnosti
vo vyučovacom jazyku, čitateľskej a jazykovej gramotnosti v štátnom jazyku.
2. Kedy prebehne testovanie?
Celoslovenské certifikačné testovanie žiakov 9. ročníka základných škôl (okrem
žiakov s mentálnym postihnutím) pod názvom Testovanie 9–2012 sa uskutoční 14.
marca 2012 (streda) z predmetov matematika, slovenský jazyk
a literatúra.
3. Z čoho sú žiaci testovaní?
Každý žiak píše test z vyučovacieho jazyka a test z matematiky.
Pokiaľ ide o obsah testov (t. j. testované učivo), mal by byť v súlade s učebnými
osnovami testovaných predmetov pre II. stupeň základnej školy a predovšetkým
s výstupnými vzdelávacími štandardmi. Súčasťou testovania sú testy matematickej
gramotnosti i testy čitateľskej a jazykovej gramotnosti.
5. Ako prebieha samotné testovanie?
Časový harmonogram testovania:
Otváranie zásielok s testami 7.30 h
Kontrola počtu testov a úplnosti zásielky z matematiky 7.30 - 8.00h
Začiatok testovania 8.05 h
Čas testovania:
8.10 - 8.55 h / 45 minút/ - matematika I. časť - vedomostný / certifikačný/
test
8.55 - 9.05 h / 10 minút/ - prestávka
9.05 - 9.35 h / 30 minút/ - matematika II. časť - test matematickej gramotnosti
9.35 - 9.50 h / 15 minút/ - prestávka
- kontrola testov z vyučovacieho a štátneho jazyka
9.50 - 10.35 h / 45 minút/- vyučovací jazyk I. časť - vedomostný test
10.35 - 10.45 h / 10 minút/- prestávka
10.45 - 11.15 h / 30 minút/- štátny jazyk II.časť - test čitateľskej a jazykovej
gramotnosti
11.20 h - ukončenie testovania
Počas testu z matematiky je možné používať kalkulačku a rysovacie pomôcky. Žiaci
nesmú používať mobilné telefóny, tabuľky, rôzne vlastnoručne vyrobené prehľady
vzorcov, pravidiel a pod.
!!! Vzorové úlohy môžete nájsť na stránke www.nucem.sk.
7. Aký vplyv majú výsledky Celoplošného testovania na prijatie žiaka
na strednú školu?
Vyhláška MŠ SR č.145/1996 Z.z. o prijímaní na štúdium na stredných školách v
znení neskorších predpisov dáva v § 4 ods. 2 a 3 riaditeľovi školy právomoc
(po prerokovaní v školskej rade) stanoviť formu, obsah a rozsah prijímacej skúšky,
ako aj kritériá na úspešné vykonanie skúšky, na prijatie na štúdium aj na prijatie
uchádzača bez prijímacej skúšky. V § 6 ods. 6 riaditeľovi školy ukladá „prihliadať
na výsledky dosiahnuté v celoslovenskom testovaní žiakov 9. ročníkov základných
škôl“, avšak nijako nešpecifikuje, ako výrazne sa má na tieto výsledky prihliadať.
Riaditeľ školy má teda pomerne veľkú voľnosť v rozhodovaní: na jednej strane
môže stanoviť, že určitý výsledok v Celoplošnom testovaní je postačujúcou podmienkou
na prijatie žiaka bez prijímacej skúšky, na druhej strane môže stanoviť, že
výsledok sa bude podieľať na celkovom hodnotení žiaka v rámci prijímacieho konania
niekoľkými percentami. Svoje rozhodnutie musí každá škola zverejniť na stránkach
ŠVS do 15. januára (pre odbory, pri ktorých sa koná talentová skúška), resp.
do 20. marca pre všetky ostatné učebné a študijné odbory.
Poruchy správania
PORUCHY POZORNOSTI
Do veľkej „rodiny“ porúch spôsobených oslabením centrálnej nervovej sústavy
( kam patria i vývinové poruchy učenia ), patria poruchy pozornosti s hyperaktivitou
( ADHD ), poruchy pozornosti bez prítomnej hyperaktivity (ADD ).
Charakteristické prejavy ADD, ADHD:
- malé rozpätie pozornosti, neschopnosť sústrediť sa na práve riešenú
úlohu, neschopnosť dokončiť začatú úlohu, sledovať priebeh vyučovania,
či inštrukcie v domácom prostredí,
- dieťa sa nechá ľahko rozptýliť vonkajšími stimulmi, nekontroluje svoje prejavy,
neobstojí
v rade, nevie sa hrať potichu, skáče do reči, neuvedomuje si nebezpečenstvo,
dôsledky
svojho konania,
- nadmerne veľa rozpráva / často odbieha od témy /, dieťa býva často nepokojné
a nervózne
bez zjavnej príčiny, stráca svoje osobné veci, nedokáže si udržiavať poriadok
vo svojich
veciach / napr. na vyučovaní na jeho lavici /.
Všetky uvedené prejavy sa môžu vyskytnúť v najrôznejších kombináciách / taktiež
často i v spojitosti s vývinovými poruchami učenia /, v rozmanitej intenzite
a závažnosti. Vďaka spomenutým prejavom v správaní dochádza k narušeniu vzťahov
v rodine, ale i vzťahov medzi vrstovníkmi a tak narastá riziko sociálnej izolácie
dieťaťa.
Prijímacie konanie na SŠ
Postup pri prijímacom konaní na stredné školy
1. Aktuálne informácie
Ministerstvo školstva SR: www.minedu.sk
Školské výpočtové stredisko Liptovský Mikuláš: www.svslm.sk
www.kamnaskolu.sk
2. Vstupný doklad
Každý žiak 8. a 9. ročníka vyplní vstupný doklad, kde vypíše všetky údaje, ktoré sú potrebné vpísať do prihlášky.
Veľmi precízne je potrebné vyplniť adresu, kontaktné údaje zákonného zástupcu, SŠ a odbor.
Každú zmenu je potrebné včas nahlásiť výchovnému poradcovi.
3. Záväzná prihláška
Záväznú prihlášku na SŠ s talentovou skúškou /bilingválne, umelecké, športové školy, matematická trieda, konzervatóriá aj 8- ročné OŠG - telesná výchova a pod./ žiak dostane v januári. Žiaci 8. ročníka si môžu podať v tomto školskom roku tiež prihlášku na bilingválne gymnáziá. Kritériá prijímacieho konania budú zverejnené na stránkach školských výpočtových stredísk spolu s termínmi konania prijímacích skúšok. Na vytlačenej prihláške je potrebné skontrolovať všetky údaje, najmä známky, ale taktiež:
- termín talentovej skúšky
- telefonický, mail-kontakt na 1. strane
- dátum na 2. strane
- podpisy ZZ, žiaka
- prípadný záujem o ubytovanie na internáte
- lekárske potvrdenie, pričom je potrebné priamo na mieste skontrolovať čitateľnosť pečiatky a podpis lekára
4. Čo s prihláškou?
Vyplnenú a lekárom potvrdenú prihlášku spolu s prefotenými diplomami treba odovzdať najneskôr dňa 20.2.2009 do rúk výchovnej poradkyne
Prosíme rodičov, aby si vyplnenie a potvrdenie lekára nenechávali na poslednú chvíľu a rátali s nepredvídanými okolnosťami, choroby, chrípková epidémia a pod.
5. Kritériá prijímacieho konania
na ostatné školy a gymnáziá budú zverejnené do 31.3.2012. Do tohto termínu budú zverejnené aj výsledky Celoplošného testovania 9.
Žiaci 9. ročníka si môžu podať 2 prihlášky na uvedené školy.
Postup pri vyplnení prihlášok je rovnaký ako pri školách talentových.
Okrem toho je potrebné na 2. strane uviesť termín konania prijímacej skúšky:
Talentové skúšky: 25.3. - 15.4.2012
Ostatné prijímacie skúšky:
1. termín 7.5.2012
2. termín: 10.5.2012
6.Vyplnené a lekárom potvrdené prihlášky spolu s prefotenými diplomami je
potrebné odovzdať do rúk výchovnej poradkyne do 10.4. 2012.
Posledný možný termín odovzdania prihlášky je 10.4. 2011. Bez dátumov a podpisov
je prihláška neplatná
7. Po doručení rozhodnutia o prijatí bude žiakovi vydaný zápisný lístok, s
ktorým sa pôjde v deň zápisu spolu so zákonným zástupcom zapísať na SŠ.
Pozor! Zápisný lístok je len jeden originál, dobre ho uschovajte. Zápis môže
opätovne ZZ zrušiť a zapísať žiaka na inú SŠ - 2x
V prípade, že žiak nie je prijatý, môže ZZ podať odvolanie proti rozhodnutiu.
Vzor odvolania nájdu žiaci na nástenke výchovného poradcu.
8. Druhé kolo prijímacích skúšok v prípade, že žiak nie je na SŠ prijatý po
prvom kole sa bude konať 19.6.2012.
SŠ v našom okolí
Gymnázium M. R. Štefánika Nové Mesto nad Váhom, Športová 41
Bilingválne gymnázium Nové Mesto nad Váhom, Športová 41
Gymnázium sv. Jozefa Nové Mesto nad Váhom, Klčové 87
Združená stredná priemyselná škola Nové Mesto nad Váhom, Bzinská 11
Stredné odborné učilište Nové Mesto nad Váhom, Jánošíkova 4
Združená stredná škola obchodu a služieb Nové Mesto nad Váhom, Trenčianska ul.
Združená stredná priemyselná škola elektrotechnická Stará Turá
Stredné odborné učilište odevné Vrbové, J. Zigmundíka 33
Gymnázium M. Magina Vrbové, Beňovského 358
Gymnázium P. Coubertin Piešťany, Nám. SNP 9
Gymnázium sv. Michala Archanjela Piešťany, Pod Párovcami 127
Stredná priemyselná škola Piešťany, Nám. SNP 8
Stredná záhradnícka škola, Brezová 2
Hotelová akadémia Ľ. Wintera Piešťany, Stromová 34
Obchodná akadémia M. Hodžu Trenčín, M. Rázusa 1
Bližšie informácie získate na webovej stránke príslušnej školy.
Rady pre rodičov prvákov
1. Každý deň kontrolujem aktovku za prítomnosti svojho prváčika.
2. Každý deň zastrúham ceruzky. Dieťa ich má mať v zásobe niekoľko.
3. Pomáham dieťaťu v príprave školských potrieb a učebných pomôcok za jeho prítomnosti, spoločne ich dávame do aktovky.
4. Školské pomôcky kúpim radšej až po porade s vyučujúcim.
5. Príprava na vyučovanie by mala prebiehať v pokojnom a príjemnom prostredí, aby sa dieťa mohlo sústrediť na svoju prácu.
6. Prípravu na vyučovanie rozdelím dieťaťu na kratšie časové intervaly, najlepšie dvakrát 15 minút.
7. Príprava na vyučovanie má byť pravidelná, aby si dieťa upevnilo pracovné návyky.
8. V pokoji sa porozprávam s dieťaťom o tom, čo prežilo v škole, snažím sa odpovedať na jeho otázky.
9. O spoločných kultúrnych zážitkoch (rozhlas, televízia, kino, divadlo, koncerty) sa s dieťaťom rozprávam, snažím sa mu vysvetliť, čomu nerozumelo.
Tým rozvíjam nenásilnou formou jeho rozumové vnímanie.
10. Svoje dieťa radšej pohladím, pochválim za drobné úspechy. Snažím sa nehnevať, keď sa mu niečo nepodarí.
11. Keď už vie žiačik čítať sám, dbám o to aby si každý večer prečítal krátky úryvok z knižky.
12. Každý problém riešim radšej s triednou učiteľkou. Môžem sa poradiť aj s výchovným poradcom.
Internetová žiacka
knižka |